Save 15% on Plus & Awesome accounts now! Upgrade now

Francesco Saverio Fienga

Due citazioni, che esprimono il mio pensiero molto meglio di quanto sarei capace di fare io:

"La vita è a colori, ma la realtà è in bianco e nero"
Wim Wenders

"Il vero viaggio di scoperta non consiste nel cercare nuove terre, ma nell’avere nuovi occhi"
Marcel Proust

Fotografo per e con passione da quando ero un bambinetto di undici anni. Presto mi sono innamorato perdutamente del b/n, che ho eletto a mia "lingua" fotografica. Uno strumento potente e diretto, il bianco e nero, a patto di usarlo con rispetto, consapevolezza e creatività.
Il digitale, da questo punto di vista, ha forse aumentato, e non di poco, il novero delle possibilità a disposizione del fotografo e della sua creatività. E così da quasi una quindicina d'anni sono passato gradualmente, ma con convinzione, dall'analogico al digitale, appunto. Ma non amo usarlo per aggiungere, eliminare o modificare particolari; piuttosto ho concentrato la mia attenzione sulle infinite potenzialità di conversione dal colore al b/n.
Per me la fotografia è sempre stato un mezzo per rappresentare non propriamente la realtà; ma una visione, la mia visione del bello e, in qualche modo, un'aspirazione, un desiderio d'infinito.

Two quotes that express my thoughts much better than I would be able to do:

"Life is in color, but the reality is in black and white"
Wim Wenders

"The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes but in having new eyes"
Marcel Proust

I take photos with great passion since I was eleven years old. Soon I was madly in love with the B&W and I've chosen it as my photo language. It is a powerful and straightforward way, as long as you use it with respect, awareness and creativity.
The digital photography, from this point of view, has increased, not only a little, the range of possibilities available to the photographer and his creativity. So since almost fifteen years I have gradually shifted, with conviction, from analogue to digital, in fact. But I do not like to use it to add, remove or edit details, rather I have focused my attention on the infinite potential of converting from color to B&W.
For me, photography has always been a means of representing not just the reality, but a vision, my vision of beauty and, in some way, an aspiration, a desire for the infinite.

  • 220 Affection
  • 3,561 Photo Views
  • 59 Followers
  • 35 Following
  • Naples, Italy